5.13.2009

母の日 Mother's day


喜音から、プリスクールで作ってきてくれました。
カードとチョコ。チョコってあたりがアメリカンよね^^:
Yukine gave me a card and chocolate from preschool.

四角の中の小さい人は赤ちゃんの喜音で、ベビーベッドに寝てるところらしい。
Yukine's picture looks like germs though, I like it :-)
A small person in the square was baby Yukine, she laid down on a crib she explained to me.









すれ違い夫婦の私たち、ひさびさの家族4人そろった休日。ああ〜うれし♪ああ、幸せ♪

シアトルのプロサッカーチームの試合を見に行きました。サッカー観戦は前に京都パープルサンガを見に行った以来2回目。強さもサンガくらいらしい。あいかわらずサッカーにあまり興味がない私だけど、生観戦はそれなりに盛り上がる。笑

We went to the Seattle sounders FC's game on mother's day. Brit's school bought the tickets for us, actually for only Brit though, very kind Brit's friend gave us extra tickets, thank you thank you!
I had work off, so we spent time all together all day long, I was really happy about it :-) The soccer game was a kind pissed us off, but still had a great family time.
















夕ご飯もぶり豚がすべて用意してくれた。
コーンビーフ、って缶じゃないよ。ちゃんと肉から作れるらしく挑戦してた。それがなかなかおいしい。キャベツとか蕪とかにんじん、いっぱい野菜もいれて煮る。ポトフみたい。

それから、デザートは自家製アイス。
アイスクリームメーカーがリサイクルショップで6ドル。
それを試してみた。なんか失敗ぎみだったんだけど食べてみたら
アイスの味。ラズベリー入れてけっこう美味しかった。

ご馳走様♪
母はこれからもがんばります!

Brit prepared everything for dinner!
He tried to make corned beef this time. Actually it was really good. I never taste real corned beef not can stuff before. It was of course much much better than cans one.

And on the other day, we got an ice cream maker from the thrift store, so we tried it.
Brit boiled the cream too long, so it was a little bit weird looking but taste was ok. We will try it again soon.

Thank you for my family, I had a really good mother's day :-)


1 comment:

Aya said...

Happy Mother's Day!
楽しい一日になったようでよかったね!
私はその日は朝、”Happy Mother's Day!”の声で目覚め、ケイシとふたりで、幼稚園時代からの友達の結婚式に行ってたよ。:-)