9.15.2006

難しいお年頃? 2006年9月14日

ま ず、子供のせ自転車をやっと購入。ずーーっと1歳くらいから買おうと思ってたんだけど、なんか子供の命に関わる事だしウダウダ考えてたら今まで買えなかっ た^^:でも、買ってみて本当にもっと早く買うべきだったって思った。これからはもっとアクティブに行動できて嬉しいな!!安全運転心がけるからね!
At last, I bought the bicycle that a baby can ride together. This helmet that we bought in Idaho will work now:) Once I started riding it, I thought that I should have bought it earlier. It's very convenience!
最近、すごく女の子らしくなってきた。ほら!こんな感じでキューピーさんを毎日おんぶさせろとうるさい^^:ちゃ~んとトントンとかしてあげるのがすごくかわいい^^ お化粧も一緒にしたくて、仕方ないから喜音用のクリームをちょっと自分でぬらせてあげる。
でもその反面、すごく意地が出てきて気に食わないとつねったり、叩いたり。。。。。児童館なんかでも大概、喜音が一回はだれかを泣かす。。。(ーー:)こ れは本当にどうにかしたいんだけど、そう簡単に直るものでもないしな。。。一回、お友達に痛い目に合わしてもらうのがてっとりばやいんだけど。。。。今ん とこ喜音を泣かしてくれる子がいない。はぁ~。。。。
魔の二歳前にしてママ、怖いです。。。。

Recently, Yukine has become more like a girl. See, she carries her doll on her back everyday, and she also pats her doll. very cute:) And she wants to make up her face like me.
While she asserts herself recently, so when things don't go as she wants, she pinchs other people or kicking or something:( She makes someone cry a day...We want her to stop that, but it's not easy...I worry about terrible twos :(

No comments: