4.19.2009

体操 Little gymnastic girl



この4月から喜音の希望により、体操を始めました。バレエ、水泳も候補でしたが、バレエでかわいいチュチュは着たがるけど、やっぱりモンキー喜音はどっちかっていうと体操だろうと。笑 彼女にとって初めての本格的体操.なかなか筋がいいらしい、さすが猿。

Yukine started going the gymnastic lessen form this April. Yukine loves this class :-) We bet Yukine would prefer a gymnastic than Ballet because she loves wearing leotard AND climbing on and jumpping on things like a monkey! Actually, she is doing very very good, the coach John was really surprised that this is her first time of gymnastic. I'm really proud of her :-)

3、4歳のクラスで喜音が一番お姉さんかな。体操のテクニックもさることながら、コーチの言うことをちゃんと聞く、順番を守る、言われたとおりにする、先走らない、そんなことがいつの間にかできるようになっていて、それにちょっと感動しました。
少しは大人になったのだなと。 私が相手だと全然だめですが。やっぱり身内は甘えがでるのですね〜。とくに甘えん坊の喜音は。
This class for 3 and 4 years old, so Yukine is the oldest, I think. She could listen to what the coach said, and wait for her tune, I thought how big she is!!
When I watched her homework or practicing of Japanese characters, or riding a bike, she was not like this good, so I always got mad though... I don't have any patient to teach kids things, I can't be a good teacher :-p
本人が楽しんでいるのが一番、ちょっと遠くてバスを乗り継がないといけないのがたまに傷ですが、私も喜音の成長を楽しませてもらってます^^

Anyway, I'm so glad she is enjoying a gymnastic :-) Good for her!

No comments: