10.03.2008

 Gas works park

先週末にレンタカーを借りたので(週末のプランは安くて一日1000円ちょっと。それに税金、保険で一日2500〜3000くらいになるけど、買うとしたらまだ、まだ安い!)
Gas Works Park(ガス工場公園)に行ってきました。見ての通り、昔はガス工場だったみたい。で、使わなくなってずっとシアトルの人がどうしよっか?ってそのままにしてて、結局そのままガス工場を残して公園を作ることになったそうな。
その当時は、こんな不細工なもんを残すなんてって結構批判だらけだったけど、今となれば、シアトルの人たちから愛されている公園なんです。

. We can rent a car costs about 10bucks ,without tax, insurance though, a day during weekend, it's sooo cheap!, so when we need a car, we rent a car sometime. We think that we won't have own car as long as we can. Anyway, so we went to the Gas works park last weekend.



向こうの方にシアトルダウンタウンが。
You can see the downtown behind of Brit and Kanata.

こんな感じで登ったりしてもOK。
なんかここでいかに綺麗に飛び越えるかみたいな不思議なスポーツが成り立ってて、沢山の男の人たちが一生懸命練習してた。すごく変な光景。^^:

Some places, you can touch, and climb on down, so monkey Yukine was excited a lots!
Lots of weird guys competed to how much beautifully they can jump through these stuffs....It was really strange.. They may believe their sports would be one of Olympic events! haha!



レイクユニオンと呼ばれる、と〜ってもお金持ちな近所。
Lake union.

向こうに見える船はHouse boatと呼ばれて、船だけど、お家なんですって。
人が住んでいるんよ!
House boats.


こんな感じ。

Here we go!It's the gas works park.



後ろには太極拳をしてるお兄さんが。。。笑


なんかイベントしてててきとーにペインティングさせてもらった喜音。

There are something like campaign for protecting parks
, something like that, and Yukine can join a painting.
She drew the hot tub, she said.

7 comments:

Anonymous said...

やっぱり・・・・広い土地っていいね!
心もスカッとするわ~!
それにしても・・・かなたドッシリしてるね~^^;
彩太もそうやったけど・・・・男の子ってやっぱり骨格がしっかりしてるんかな~。
しっかし・・・かわいいなぁ~!二人とも!ゆきねはすっかり馴染んだみたいやね~^^
子供ってスゴイわ~!

Anonymous said...

>>で、使わなくなってずっとシアトルの人がどうしよっか?

この言い方って、ばばちゃんだわ(笑)
さすが夫婦♪

Kobuta News said...

laumahinaさん

広いですよね〜。この公園は私もすごく好きになりました!これからなかなか一日晴れのあったかい日はないけど、ピクニックにすごくよさそう♪

奏大、どっしり。。。本当に重いです。。。><


hanaeさん

ブリ豚が言ったのをそのまま、受け売りだからかな??^^:でも私も最近、言動がブリ豚っぽくなってきたなと。。正しい日本語を使わねば!!私が影響させないといけないのに!!!!

Ang said...

HOW FUN FOR EVERYONE! I would agree with you about the rent a car and not buying one for as long as you can! They are expensive! I am excited to see what Seattle looks like! That looks like a really cool park. You and Brittain motivate me to go out and have fun with Whitney and Ryan! Hope you are having fun in your new home! Thanks for letting me see your blog!

Jonah David Evans said...

Hi Asami, Brittain, Yukine and Kanata,

How are you doing? I heard from Yoshiko that she wrote a letter of reccomendation for Brit and he got a job at a University. That is great!

Actually Jonah and I are moving back home too, this month, on the 20th. Steve cannot come until I have found a decent job, immigration stuff, you know, so he will move closer to his work.

かなた君すごいイケメンですね!アサミたちに習った言葉イケメンを使ってみようと思っていた、ほほ。

では!

Maaike, Jonah, Steve

Kobuta News said...

Yeah!
You should come Seattle someday really!!
We are not so good parents tho, we love them ;)
I'm glad that you saw my blog too, Thanks!

Kobuta News said...

Maaike

HI!!! I send you email!
You're right to use "イケメン" perfectly! besides Kanata is "イケメン"or not :p