10.14.2006

どこもかしこもお祭り (Many festivals in here!) 2006年10月8日

Gaijin Samurai is playing the sax!! so cool hah? :p

去 年もブリ豚が出たいつもお世話になっている神社のお祭り。今年も、ブリ豚はお神輿を担ぐ人だからハッピにセクシーミニパンツだったけど、記念に侍(なの か?)の格好をさせてもらった。なかなか似合うんじゃないかい?とても大きなお祭りで2日間行われる。私も喜音と一緒に見に行った。去年のときはベビー カーでねんねしてた喜音。今回は境内を走り回って追いかけるのに必死。来年くらいは子供神輿に参加できるかな?


There was the big festival of Saiin Kasuga shrine which is the GJO ( name of the big band Brit belongs to )headquarter, so Brit took part in this festival. He did last year too. People carried MIKOSHI which is the portable shrine ( a dictionary said. I don't know how to say.) and walked around the neighbour all the day! It's very long time :o
9 日は体育の日でお休み。どっか出かけたいな~って気分で思いつきで中ノ島公園へ行こうということに。行ってみたら、ニューオリンズ祭りなる、カトリーナの 被害をうけたニューオリンズ復興支援を目的とした音楽のイベントをしてた。ブリ豚といるとなんか音楽に絶対行き当たる気がする。このお祭りの存在も知らな かったけど、なにかに引き寄せられたようだ。知り合いのミュージシャンも何人か出てて「お!来てたんだ!」「お!いるんや!」ってのがめっちゃ多かった ^^:世間は狭いのか、関西ミュージックシーンが狭いのか。。。。
それにしても、このお祭りの主催者は、ニューオリンズだから黒人バンドにもっと出てほしかったらしい。
ニューオリンズのイメージ(ま、確かにそうなんだけど。)を重視する辺りがなんとも日本企業っぽい。でもやってる音楽はよかった。有名なバンドも出てて、かっこよかった~!!!やっぱり生はいいよ!!!

写真はお散歩してるときに通りがかった、こどものための博物館キッズプラザの外にある公園。すっごい大きくて、滑り台がいっぱいあって、喜音は大喜び!!!こんなんが家の近くなら毎日来たいよね。

The next day, we went to Osaka for seeking some fun. It was by chance that there was a music festval in the park we went :o It's New orleans music carnival. I think we often encounter some music stuff when we go to everywhere with Brit. Is this his fate?? :p Anyway, we enjoyed it very much. Some famous musicians were coming from New orleans, so we could listen good music for free!!
When we walked around for our lunch, we found the big park, so Yukine was so exciting : ) She was exciting to listen good music too!

No comments: