12.17.2010

喜音のくるみ割り人形 Yukine's first nutcracker



衣装合わせとリハーサル風景

Costume rehearsal




初日公演が終わって。ちょっとメイクもしてみました。
雰囲気変わるね。

After the first show. She got make up on a little. looks different :-)




私の使えない携帯で。画像わるっ!苦笑
こんな晴れ舞台にカメラを3日間続けて忘れる両親。^^:



喜音、念願のバレエ『くるみ割り人形』に出演。(といっても全員が出られる。)バレエの中では?アメリカ、西洋では?クリスマスシーズンになるとくるみ割り人形のバレエが話題になります。クリスマスの一つの楽しみとして。去年、喜音もそういう影響を受けて、バレエに興味をもち、くるみ割り人形に出たいと。
初めてだったし、小さいのでほんの一瞬の役だけど、本人はすごく嬉しかったようす。初めて化粧できたのもね。
私の小さいころ、バレエをしていたから自分のやっていた時のことをよく思い出しました。
その週はリハーサルが毎日のように入って、学校も、他の習い事もで私が死ぬかと思ったけど、親子共々いい経験になりました。子供のおかげでいろんなアメリカの文化を知ることができるね。ありがたい。素敵だったよ、喜音 ^^

Yukine could be in Nutcracker!! She was so excited and did a great job :-) She was soooooo cute. She was a gumdrop and it's a small role but still she had a great time. There were 5 shows through the last weekend. It was too much for small ones. but Yukine made it and she enjoyed it entire time, especially make up time ! I'm proud of her. I was so exhausted in that week. She got 3 or 4 times rehearsals and a regular ballet class,a school, another classes.... ha... Mom is actually a taxi driver..... I did volunteer once for Nutcracker, which made me tired a lot too :-p But It was a good experience for both I and Yukine. I had done a ballet when I was a little, so it reminded me that time a lot! I wish I could dance again :-)
Kanata and Brit will watch a monster truck show someday in the future, so I and Yukine will go to watch a nutcracker or other ballet in the same day ;-) That would be "everyone is happy"

No comments: