12.12.2007

ヒデミツ(仮)報告 (Hidemitsu(temp) report) 2007年12月12日


ヒデミツ(仮)の検診に今日行ってきました。喜音の時は次の検診が楽しみで楽しみで待ちきれないくらいだったのに、この子は忙しさにかまけて、おろそかになりがち^^: 体重測られるってのも億劫な大きな要因ですけども。

さてさて、ヒデミツ(仮)君は、現在35週に入ったところ。あと4週か5週で彼が出てきます!!!体重は推定2213gということです。3週間前は1500gちょっとだったのに700gも増えるなんてすごい!!これからまた一気にぐ、ぐんと大きくなるんだろうな。。。重い。。。。
先生は、安産間違いなし!!と太鼓判を押してくれました^^v 初めは流産しかかったりとどうなるかと思ったのにね~無事ここまできたわけです。
今では、自転車も乗りまくってるし、ヨガにも週一のペースで行ってるし、東京行ったり、イベントを企画したり、生まれる前に会える人になるべく会ったりととりあえず毎日走り回ってます!そんだけ元気な妊婦ってこと^^ ありがたい!あと、少しになってちょっと出産の怖さも正直あるけど、どんな子なのかって考えるとすごく楽しみ♪早く会いたいです!!

I went to the prenatal care today. Hidemitsu(temp) is really fine:) He seems to be about 2213kg which is about 4.9lb now. The docter said that it's really normal weight. He is well positioned for a birthing. I hope that he would come out very easily :)
I'm also really good, I'm often tied, my tummy is very big, and I can't sleep well everynight though. these're natural things for a person late in pregnancy, so oh well. I can do maternity yoga about one time a week or two weeks, so I'm really happy. it's really interesting!


喜音、ちょっと気分悪そう。。。てか鼻に手つっこんでる。。。^^:それは体調と関係ないやろ。
さて、先週末にお友達の絵里が遊びに来てくれました。喜音が急に昼過ぎからまた吐き出してなんのお構いもできず、むしろ手伝わせてしまい申し訳なかった><ごめんよ~

でも、ささやかながら、10月28日に誕生日を迎えた絵里と、今年は何もすることができなかったぶり豚の誕生日と私の誕生日をケーキでお祝いしました^^ 不二家のケーキ、これでミートホープのステーキでもあったら最高なところだけど(笑)まぁまぁ、でもおいしかった♪♪

My friend, Eri came to our place last weekend. Yukine suddenly threw up again in that afternoon :o so, we couldn't do anything special so much, but I bought the birthday cake for everyone in this year. Eri's BD was 28th Oct, I could do nothing for Brit's BD, and my BD was 20th Nov, so we celeblated everyone's (except Yukine) BD :) This cake was made by the company fudged use-by- date, or used old ingredients or many many things about 1years ago ,hehe :p Probably, they are making thier products very carefully now! haha. Actually, the cake was good :)

4 comments:

Anonymous said...

ホープミート。。
正しくはミートホープですが笑

楽しかったね!ケーキありがと♪
ゆきねは復活した??

Kobuta News said...

笑 早速訂正しときました^^:
お恥ずかしい!

楽しかったね♪また近いうちに会いたいね☆

ゆきねは回復したけど、また急にああなるかと毎日びくびくしてます^^:

Argymus said...

Glad to hear that the baby is doing well. I hope you are doing okay as well. I know the last few months of pregnancy can be tough.

Kobuta News said...

Yeah! we all are fine, thanks :)

Yukine had a cold, so I took her sick tho, I'm better now.

Hoe are you guys doing? :)