5.25.2006

副作用??(a bad reaction??) 2006年5月26日

麻疹風疹のワクチンを受けると1割の子が熱を出すと言われた。それから3日目に喜音が夜にぐずって寝れない様子だから熱を測ると微熱。ワクチンのせいか?と様子を見ることに。でもさすがに3日しても微熱のままだし、咳と鼻水が。病院に行ってみると、風邪を引いたらしい。最近、暑いような寒いような一体どんな格好をさせたらいいのか困っていたところだったし、夜に完全に布団をはいでしまうから無理もない。子供が熱を出したりすると、気持悪いからだろうけど、機嫌が悪くなってすぐ泣くようになるから、しかもお外へいけないストレスとで手に負えない。夜も寝れないから私も寝不足。。。今週は2人してクマを作ってかなりご機嫌斜めだった。早く良くなれ!(私のためにも 笑)

She had a fever until yesterday. When she had a shot,the doctor said 10% people would have a fever,so I think she was so, but she coughed, and greenish mucus was running from her nose.(still now.) Yes, she had a cold.
She doesn't have a fever now, but she is still grumpy:( she can't sleep well becouse of her snot,and she can't play in outside, so she is feeling frustrated. It looks like rain in this weekend, so she will be grampy more :s

No comments: