11.21.2012

まとめた日記 All things happened in Barbers.

蛙が小川に。まだまだきれいな川が残っている長野でうれしかった。














































































We found flogs in the stream. There are still clean water in my hometown. I was so glad that.

伊那まつりの花火。私も久しぶり。きれいだったなー。 
                                             
手持ち花火もアメリカではできないこと。(シアトルでは禁止)子供たちは大喜び♪

 もうなにから書いていいのやら。。。苦笑

Yoga teacher training が終わってつかの間、Barber 家は前の家を大家から追い出されました。30日という短い期間で次の家を見つけないといけない状態で、もう一度借りるか、家を買うか、そこから考えないといけない状態に。

結局、家を買うことに決め、それまで考えてもみなかったため、猛勉強。大きな買い物をこんな形で急いでするというのは本当はするべきでないこと。でも、そうもいってられません。人生というのは本当になにがおきるかわからないもの。時として自分でその流れを止めることはできないことが多々あります。(私の人生だけ??)

まぁそうこうしている内に日本に行く日も近づき、結局、新しい家の鍵渡しは私と子供が日本へ発った次の日でした。なので、引越しは全て、ブリ豚と私たちのお友達に任せることに。。本当にたくさんの人に今回助けられて、(いつもですが。)毎回、お友達のありがたさに感謝するばかり。
ブリ豚も毎回大変なときに文句も言わず、全てちゃんとやってくれることに、感謝と尊敬するばかり。
そんなわけで日本に6週間行って来ました。やっぱり日本はいいですねー。
実家はとても居心地がいいです。いつもどこか肩に力をいれて生活してたんだなーとつくづく思いました。喜音は10日間だけ無理を言って、小学校(私の母校)に通わせてもらったり、奏大にとってははじめての間近での花火、手持ち花火、お祭り。毎回、京都への友達訪問、蓼科への家族旅行。。。。本当にあっという間の6ヶ月。

I don't know where should I start from anymore... :p
We got kicked off from the old place by the landlord, we started looking at renting houses and houses on market. Renting rate got higher than when we looked for last time, it's way too high, almost same as paying mortgage, so we decided buying house. Though housing market now is tough way too. At first, there are not so many houses in market right now. Nobody wants to sell in this economy. Good price houses are gone really quickly, also too many people bit, so get more expensive than expected after all. Or lots of short sales, which take looooong time to get in process, so out of question for us. People said you never find a perfect house. Indeed. Especially, we are in hurry.... However, fortunately, we found one we can afford, also not bad house. still, you know, it's an old house, there are some stuffs we need to fix eventually. Even though the process to buy the house went well, and we got the house, the moving didn't make in time before I and the kids left to Japan. So, Brit and kind our friends did all the moving for us. Thank you sooooooo much all of you who helped out our moving.

So, we got a house, we had a great time in summer in Japan. That was a fabulous summer!!! Yukine got go to a Japanese elementary school for 10days. She did a great job. No problem in 2nd grade in there. I proud of  her! Kanata got see his first big real fire works, also did small fireworks, the kids loved them! We went to visit our old friends in Kyoto, we went to adventure to Tateshina onsen (hot spring) with all my family, it was soooo much fun! 6 weeks went so fast! Honestly, I didn't want to come back to Seattle...:(    
 After we came back, another bad news happened to us. A robber broke in our new house. First, we ( I) didn't notice because there are tons of boxes were stacking yet, a huge mess in the house. But Brit said something wrong in there, then my notebook and my jewelry box were gone. So sad, I am not a big jewelry person, but still some of them were from mom....:(  Our new life was starting with the disaster, School started, my new yoga class started. September were gone so fast. I barely catch up...Brit's mom visited us for 1 week. Curving a pumpkin together, went to museum, she helped me a lot, taking the kids to the school, staying in class room. on last day of her visiting, I had an car accident... Why so many bad things happen all together. I hope it was the last time for long time.....

アメリカに帰って初日、またもや災難が。ここまでくると笑けてきます!ははー。
なんと、泥棒が留守中に入った模様。はじめは家が引越しのままでまだ山積みの箱状態で足の踏み場もない状態だったので、私は気づかず。ブリ豚にいわれて初めて、私のノートパソコンとジュエリーボックスがなくなっていることに気づきました。。。。。現金も結構そのまま置いてあったりしたので、それのほうがかなりどきどきしたけど、そっちは気づかなかった模様。それでも宝石箱は母からのもらったものが入っていたりで結構の損害。金銭的にではなく、思い出が盗まれたのが本当に悲しい。。。。そんな新居での始まりでした。次の日から新学期が始まり、私の新しいヨガクラス、新しい仕事が始まり、毎日をこなしていくのに精一杯。。。本当にゆっくり座ってお茶を飲む余裕もない9月でした。
9月の半ばにはブリ豚のお母さんが遊びに来てくれたのに、あまりゆっくりすることもできず、ただ日々の暮らしに付き合わせた感じで申し訳なかった。でも、それでも楽しいといってくれて、私を手伝ってくれて、正直とっても助かりました。


 In October, Already Halloween. Kanata chose to be a mustache. First his idea was a hotdog, next one was an eyeball..... He is a crazy small guy.....I was afraid that people didn't get what he was if he wore only a mustache mask, so I made a mustache to put on and mustache t-shirt as well.
10月に入り、あっという間にハロウィーン。まだまだ家も汚いまま、なんとかコスチュームを仕上げることが。
奏大は、はじめホットドックになりたいと。そして、ちょっと日が経って、気が変わり、次は目玉になると。そして、最後は結局、ひげになりたいということ。。。。。。。本当に変な子。。。。。汗
頭にかぶっただけじゃ、人はわからないだろうとひげをつけ、ひげおやじの服まで作った母、偉いやろう!!

毎年、私もなにか仮装したいなと思いながら、時間と恥を捨てられないことから、あまりなににもなったことがなく。今年は、土壇場で赤ずきんちゃんになってみることに。

 I wanted to be something but as usual, no time. Last 10mints costume, Red riding hood. Yukine changed mind to be a red riding hood too ( Though, I made piano dress for her as her request.)

 Brit was a FLAMINGO. that was hilarious!!
そして、ブリ豚はフラミンゴでした。なかなかお似合いで。



そんなわけでもう11月も半ばが過ぎ。。。。。And November past half way.....

Kanata put his arms in his pants and suddenly said " T-rex!!!!! Awwwwwwwwwwww!!"




 かなたは突然、手をズボンに突っ込み、「テラノザウルスーあああああああ!!!」とかやっているし。本当に本当に不思議な子。。。。



11月20日は私の31歳の誕生日でした。確実に20後半から誕生日の重要性が下がっている感じ。正直、今年自分の誕生日を直前まで忘れてました。笑 誕生日の二日後がサンクスギヴィングだからどっちかていうとそっちに気を取られ。。。。^^;
でも今回、奏大は喜音からもらった風邪菌のせいで寝込み、サンクスギヴィングのためブリ豚も家から働いていて、普通にいつもどおりヨガのクラスに行き、帰ってきて、まだ寝ている奏大。すごく静かな午後。思い立って自分の誕生日ケーキを作ろうと。日本のキルフェボンのようなベリーいっぱいのタルトが食べたくなったから。タルトを作り始めて、こんなに落着いた急がなくていい日っていつ振りだろうと。。。。。毎日本当に台風のように、日々をこなしていくのが精一杯だったのを実感。母親であり、働いていて、家事をして、いろいろ心配したり、考えたり、ただただ忙しかった毎日。
今はただタルトを完成させることだけを考えて、ブリ豚がいるから、迎えや夕ご飯のことも考えなくていいっていうのがすごく贅沢に感じられた午後。
本当に素敵な誕生日を過ごすことができました。ありがとう。
そして、やっぱり、騒がしいうるさい、2人の子供をみて、健康でいてくれてありがとう。と心から思うそんな一日でした。

Nov 20th, it was my 31th birthday. Yukine had been sick on the weekend, and Kanata got the bug from her and had been sick on my birthday. Since Brit was staying home working at his office, I could go to my yoga class. After I got home from the class, Kanata was still sleeping, spacing out, very quiet. So I made a berry tart for my birthday cake. Brit said I should not have made my birthday cake by myself, but It was so fun. Since Yukine was in school, Kanata was sick, so it was soooo quiet afternoon, I, was just making tart without any hurries. No plan, no errands. I realized how busy I usually am.... Same Tuesday as usual, but since I didn't have to entertain Kanata, Brit was at home, felt so slow, and It was a great. It was a great birthday. Though, I am thankful the both kids finally got better and act like wild things again, that means they are healthy :)


No comments: