3.02.2008

賑やかな週末(The bash on the weekend) 2008年3月1日、2日

日曜日は大学時代の友達絵里と絵里つながりで仲良くなったはやちゃん、めがね君(笑)と生春巻きパーティをしました!次の日がひな祭りだから、私は寿司ケーキを作った^^v 去年も作ったけど、簡単なわりに見栄えがするから好き、この料理。笑
こういうキャラ弁みたいのってやってるうちにどんどんはまって行ってしまうんよね~ぶり豚には「どうせ、朝早く起きて料理がんばるなら、平日にしてよ」と言われてしまった^^:最近、平日の朝は夜間の授乳のせいで眠くて布団を出られないから、喜音とぶり豚の朝ごはんをまかせっきりなのですわ、えへ。


One of my friend,Eri and her two friends came visit us on sunday. We had " The Vietnamese spring roll" party. And it's Hinamatsuri (The girl's day) which is the festival for the healthy and the growth for girls in Japan on 3th March and their parents set up dolls, so I made the sushi cake instead of dolls. It's not so diffcult to make it but nice to look at, so I like it ;) and kids can eat things like that more than usual.
As I said, I didn't take lots of time to make it tho, Brit said if I cooked so hard, I should wake up early weekdays,not weekend:p He has to prepare the breakfast for him and Yukine recently.




お雛様をガブッ!!子供ってやっぱりこういうの好きよね。
普通のおにぎりなんだけど、喜んで食べてくれる♪
She doesn't like seaweed and eggs so much, but she can eat it :)

生春巻き~。。。。ではなくて生春巻きの皮のみ。^^:
これが気に入ったらしく、一人で皮だけ4枚くらい食べとりました。ww
まぁその気持ち、わからんこともないがね。
She prefer only rice paper than vietname spring roll. She ate 3or4 pieces of rice paper :p
めがね君にだいぶ遊んでもらってた喜音さん。
Dad-Oはいつもこんな事して遊んでくれないもんね~:P
だいぶ疲れたことでしょう、めがね君。お疲れ様^^:
He called "Megane kun" which means "Mr.glasses". He played with yukine so much, she enjoyed to ride on Megane kun's shoulder :D



1日はぶり豚のバイトで知り合ったMaaikeの家族とパーティ。
Maaike(マイカ)はオランダ出身で、だんなさんのSteve(スティーブ)がアメリカン、そして喜音と同い年の息子のJonah(オランダの発音はヨナ)の三人家族。
二人とも京大の日本語プログラムの交換留学生で日本に来てて知り合ったらしい。そして二人とも日本が好きでまた戻ってきたみたい。日本人としては嬉しいね^^日本って色々住みにくいところもあるだろうけど、魅力を感じてくれるのは嬉しい。

というわけで、家の中は日本語、英語、オランダ語が飛び交っておもしろいことになってました。その三国語を理解してたJonah君!君は将来有望だ!
喜音とJonahは結局、何語で会話してたんやろ!?お互い、まだ人見知りしてたのかバラバラに遊んでるほうが多かったな。喜音はDad以外の外人顔にちょっドギマギするところがある^^:こんな顔しといてかなり日本人な喜音です。アメリカ行ったら大丈夫なんやろか!?!?もっともっと一緒に遊んで子供らも仲良くなったら嬉しいな!

この日はmaaikaがキッシュを作ってきてくれた。私は手巻き寿司を作った。写真を撮ればよかったんだけど、バタバタしてて忘れちゃった。すごく美味しそうだったのにな~てか美味しかった、本当に。
ちなみに、ヨーロッパではお父さんのことは「Papa(パパ)」なんだって!日本と一緒で驚いた。日本の「パパ」ってのは中国語から来たと思ってたし!

We had another party on stuaday. Brit's side job, English school's another teacher, Maaike and her family came visit us.Maaike is a dutch, and her husband, Steve is an american, and thier son, Jonah who is almost same age with Yukine. They are nice people, they like Japan and Both of them study Japanese. We should have met each other earlier, that's too bad tho.
Maaike brought the quiche, I requested her to make something Datch food, but she said that It's not good :p hehe. Anyway, It's really good :) I forgot to take a picture of foods, too bad.I made Temaki sushi (do-it- yourelf sushi). Yukine and Jonah both are shy,so they played independently at first, but they played togather a little bit at a time :)

4 comments:

Anonymous said...

めがねくんとの肩車写真、なかなか微笑ましいね♪
昨日は楽しかったね~!!
完璧、喜音に生気を吸い取られたけどね。。

Kobuta News said...

疲れたやろ??^^:
喜音もかなり嬉しかったと思うわ~おかげさまでとっても寝つきよかったですw

楽しかったね~♪また懲りずに来てな!!笑

Anonymous said...

肩車してる時の喜音、楽しそうでよかった(笑)
他にもリクエストがあれば応えるので、どしどし言うてちょうだい!!

Anonymous said...

肩車してる時の喜音、楽しそうでよかった~☆
他にもリクエストがあれば遠慮なく言うてちょうだい(笑)