12.01.2016

Christmas Tree 2016

子供たち大はしゃぎ!初の生クリスマスツリー。しかもかなりのディスカウントをゲット!
 The kids are so excited to have a real Christmas tree!


Thanksgiving is over, now officially Christmas season has come. We bought a real tree for a Christmas tree this year. This is the first time for us to have a real tree for Christmas. I have been wanting to have one but never done. So here we are! More than anything, it smells sooooo good!! a divine scent! I can just sit next to the tree for all night smelling the scent. This was Yukine's call to get one on last Tuesday. I was too tired on that day and almost gave up on having a tree this year again but she convinced us to go to a store to get one. And, we got a huge discount on the tree! Christmas tree can be very expensive. We didn't want to spend so much money on it so that was a good call! Thanks, Yukine!

It's always fun to decorate a tree. Our trandition for Christmas is that each kids can get one new ornament and one Christmas village house for everyone after Christmas (since they are on sale!) for next year. So it's fun to see the ornaments that they got last year. It's kinda like seeing your old best friend once a year :)

サンクスギビングも終わり、またもやクリスマスの時期がやってきました。今年は初のリアルクリスマスツリー。ブリ豚が匂いがいいよとは言っていたけど、本当に本当の木はいい匂い。もうなんとも言えないこの匂い。ツリーの隣に座っているだけでちょっと瞑想できる。かなりリラックス。
先週末に忙しくて買えなかったからもう、まためんどくさくなって本当はなかば、どっちでもいいかなと思っていた生木。でも喜音がどうしてもほしいというから、なんとなく店に見に行ったら、なんとセール!プラス、クーポンもついてかなりお得に仕入れることができました!ナイス、喜音!
クリスマスツリーはかなりお高くつくこともあるし、かなりラッキー。この匂いとやっぱり本物はなんか雰囲気いいから価値があるな。本当はちゃんとクリスマス農園でクリスマスツリー狩りをしたほうが質のいいものがあるのだろうけど。でも近所のお店で十分です。

クリスマスツリーを飾るのも毎年の楽しみ。うちは恒例として、クリスマスが終わった後のセールで好きなオーナメントを子供たち、ひとりにつき一個ずつ増やしていきます。だから毎年、次の年に去年買ったオーナメントを見て、「ああ、これ買ったねー!これは2年前かなー?」って言いながら、飾るのがとっても楽しい。ちょっと昔からのお友達に一年ぶりに再会するような気分?




No comments: