10.29.2009

Party month! パーティ月間
































やたら忙しく過ぎて行った10月。
うちの車がボロいので、それを修理しないといけない状態になり、そのことで金銭問題が。。。^^:で、私は今週3働き、夜には子供時間で寝ている毎日でございます。。。



OH MY GOSH, It is already Halloween season!!!
I have been sooo busy in this month. We had a cash catastrophe early this month because of our crappy car, so we decided I work three days a week, Thursdays and Fridays and Sundays. ( before I work on 2 days a week, only weekends.)So I always fall asleep with kids at 9 which means no time to sit down in front of my computer at all...



それはさておき、喜音もとっても忙しい一ヶ月でした。毎週末はだれかの誕生日パーティ、それからついにHalloweenにもなって、本当にパーティ月間!

アメリカ人のバースディパーティって本当にやる気!もうすっごく凝っていて毎回驚かされる。今回、私が週2、見ている子の誕生日パーティにも呼ばれたんだけど、この子は器械体操の教室でのパーティでした。

色々ゲームをさせてくれたり、全部の器具を使わせてくれたりとその教室の人がすべてやってくれる。こういうのがけっこうどこの施設にもあるんだよね。動物園とか、水族館とか、バレエクラスとか。。。。うちも家狭いしこういうところにお願いできたらすごく楽ねんけどな〜。。。。もちろん、結構お値段もはりますねん。。。

Yukine had also really busy busy month. She was invited some one's birthday party on every weekends. I wonder if October was popular month to give birth to babies for Yukine's generation???
Anyway, I'm always impressed with American parent's efforts to make their kid's special day. Some people have a party at their house, some people ask the company or places they offer Birthday plans. Whichever way you choose, it's a big deal, I think... I have to think about Yukine's birthday party too....She wants to invite people more than last year... hummmmm....

One of the parties, we all were invited by the boy whom I'm watching 2days a week. They had the party at gymnastic school.It was a good time for me to know how they arrange kids's birthday party, though we don't have a gym at our house :p



もうHalloweenの時期。まずはCommunity Center のパーティへ。

Halloween is coming too!!! We went to the pumpkin bush at our neighbor's community center. Yukine was a pumpkin, and Kanata had a tail and ears :) Yukine met her best friend , but she haven't seen her for like 3months because she is going to a kindergarten from this fall, so she was too shy to play together again.
これはYMCAっていう私がヨガにいってたり、スポーツジムのパーティ。
明日はHalloween 当日、どこでもTrick or Treatをしてるみたいだけど、どこへいこうかな???
またアップします。
We are going to go to two parties tonight, so I will update soon :)

2 comments:

えみりんご said...

アメリカ人(に限らず外国の人々)ってホントパーティー好きだよね。日本人ならパーティーっていうだけで構えてしまうけど・・・。

ところで、日記、よく読むと英語バージョンの方が内容が細かい(濃い)んだね。愛読者のくせに今日始めて知りました(今日始めて英語バージョンを読んだってはなし・・・)。
仕事復帰に備えて、これからは英語バージョンも読みます!

Kobuta News said...

パーティ好きですね〜。なんだろう、盛り上がるのがはずかしいって気持ちがないんですよね、ちょっとうらやましいです。

ところで、そうか、英語バージョンのが細かい??日本語はなるべくシンプルに長くならないようにって思ってたんです。だって読むの疲れません??笑

でも英語も疲れてるときはてきとーで短くなります。笑

えみ先輩、仕事で英語使うんですか??
私の英語。。。。あまり参考にならないような。。。^^:間違ってないように私も気をつけないと。。。あは。